"Incubatio"

"Incubatio"

Gertaeraren datuak

Antolatu du

museo.unav.edu

Non

Museo Universidad de Navarra

Noiz

31/10/2024

Dantza, musika, adimen artifizialeko ereduak (IA), errealitate birtuala (VR) eta mugimendua atzemateko teknikak konbinatzen dira Incubation. Inkubatioa ezagutza eta sendatze praktika arkaiko bat da, Mendebaldeko Asian sortua eta Grezian eta Erroman hedatua. Parmenidesek edo Pitagorasek bere kantu poetikoaren bidez praktikatzen zuten, emozioa, sentimendua eta konorterik gabeko uholdea nagusi ziren kontzientzia-egoerak lortzeko. Praktika horretan oinarrituta, Incubatio ikuspegi edo amets arketipiko horiek birsortzen dituen sorkuntza eszenikoa da, proiektu honetarako bereziki sortutako teknologia berritzaile baten laguntzarekin.

Obra errealitate hedatuko formatu eszeniko batean garatzen da (XR), non publikoak musika soinu inguratzailean esperimentatu ahal izango duen eta performer-etako batek errealitate birtualaren bidez esperimentatutako eduki bisualak proiektatuta ikusi ahal izango dituen (VR).

Ikuskizun hau HORIZON funtsekin finantzatutako Europako PREMIERE proiektuaren esparruan sortu zen.

Fitxa teknikoa:


- Koreografia: Muriel Romero
- Musika konposizioa: Pablo Palacio
- Ikusizko simulazio interaktiboa: Daniel Bisig
- Sonifikazio interaktiboa: Pablo Palacio
- Software eta teknologia interaktiboa: Daniel Bisig, Pablo Palacio
- Argiztapena: Maxi Gilbert
- Estilismoa eta jantziak: Raquel Buj Muriel Romero

Dantzaria eta koreografoa da. Bere lana teknika koreografiko generatiboen garapenean oinarritzen da, bere hizkuntzan beste diziplina batzuetatik hartutako abstrakzioak txertatuz. Hainbat sari jaso ditu nazioartean, hala nola Moscow International Ballet Competition, Prix de la Fondation de Paris-Prix de Laussane eta Bartzelonako Dantzako 1. Sari Nazionala.

Besteak beste, Deutsche Oper Berlin, Dresden Semper Oper Ballet, Bayerisches Staatsballet Munchen, Gran Théatre de Genéve edo Compañía Nacional de Danza konpainia ospetsuetako lehen bakarlaria izan da. Bere ibilbidean gure garaiko koreografo nabarmenekin lan egin du, hala nola W. Forsythe, J. Kylian, Nacho Duato, Ohad Naharin edo Saburo Teshigawara.

Pedagogiaren arloan eskolak eman ditu Pragako Kontserbatorioan, UAHko Praktika Eszeniko Garaikidea eta Ikusizko Kultura Masterrean, eta gaur egun irakasle da Madrilgo Dantza Kontserbatorioan.

Pablo Palacio   Konpositorea da. Konposizio batean zehar sortzen diren soinu-irudien arteko pertzepzio-konexioetan oinarritzen da bere lana. Espainian, Suitzan, Alemanian edo Libanon bizi den artista izan da, eta bere lanak hainbat herrialdetan interpretatu ditu Europatik eta Estatu Batuetatik Txinara, Indiara eta Brasilera, eta Sub Rosa zigiluak editatu ditu Anthology of Noise and Electronic Music # 6an.

Konpositore oso aktiboa da arte eszenikoen esparruan, eta, gaur egun, Bauhaus-Universität Weimar-ekin kolaboratzen du desgaitasuna duten pertsonentzako tresna birtual interaktiboak diseinatuz.

Era berean, hitzaldi, mintegi eta tailerren bidez parte hartzen du hainbat erakundetan, hala nola Franz Liszt Hochscule, Missouri State University (E. E. U. U), Birmingham Conservatoire, María de Ávila Goi Mailako Kontserbatorioa edo UAHko Praktika Eszeniko Garaikidea eta Ikusizko Kultura Masterra.

Daniel Bisig

Natur Zientzietako masterra eta doktoregoa du Swiss Federal Institute of Technology institutuan. Zuricheko Unibertsitateko Adimen Artifizialeko Laborategian eta Zuricheko Arteen Unibertsitateko Konputagailu bidezko Musika eta Soinu Teknologiako Institutuan egiten du lan ikertzaile gisa.

Daniel Bisigek jarduera bizia garatzen du artista gisa hainbat diziplinatan, hala nola ordenagailu bidezko animazioan, bideo esperimentalean eta "software art" -ean, eta lan interaktibo ugari egin ditu arte eszenikoen esparruan. Ildo horretan, Jiri Kylian eta Pablo Ventura koreografoekin lan egin du askotan.

Stocos Institutua

Adimen artifiziala, biologia, matematika eta psikologia esperimentala dantza daitezke. Dantzaren gorputz-energia beste zentzumen-modalitate batzuetara zabaltzea, teknologiari esker, Muriel Romero koreografo eta dantzariaren eta Pablo Palacio konpositorearen ikerketa-eremua da.

Romerok, W. Forsythe edo Jianí Kylián bezalako koreografoekin hasi zuen bere ibilbidea, eta Pablo Palaciorekin bat egin zuen Stocos Institutua sortzeko. Bere lana eszena-lanak egitean zentratzen da, eta lan horietara eramaten ditu gorputzari, soinuari eta ikus-iruditeriari buruzko ikerketen emaitzak, testuinguru eszenikoan, adimen artifiziala, biologia, matematika edo psikologia esperimentala bezalako diziplinen argitan. Horren guztiaren helburua dantza eboluzionatzea da, eta artearen eta zientziaren arteko kontzeptuen transferentzia bat sortzea, publiko zabalarentzat, dantzaren, musikaren, artisten eta zientzialarien zaleentzat eskuragarri dagoena.

Stocos Institutua PREMIERE partzuergoko kide da, HORIZON programa ospetsu eta lehiakorraren barruan arte eszenikoak modernizatzeko europar proiektu berria, eta bertan onuradun dira hainbat erakunderekin batera, hala nola Greziako Antzoki Nazionala, Athena Research Centre, Universite Jean Monnet Saint-Etienne, ICK (Emio Grecoren konpainia), AHK (Amsterdam University of the Arts), besteak beste.

Iruzkinak

Tentu cookie-ak erabiltzen ditu esperientzia onena eskaintzeko

Oinarrizkoak

Erabiltzailearen eta errendimenduaren analisiak