Donostiako Musika Hamabostaldia 2024: Musika klasikoko zikloa Araban 2024: La Guirlande
Gertaeraren datuak
Antolatu du
araba.eus
Non
San Andres parrokia-eliza
Noiz
25/08/2024
2024ko Donostiako Musika Hamabostaldiaren egitarauaren eta 2024ko Musika klasikoko zikloa Araban zehar ekimenaren barruan. Luis Martínez Pueyok sortu zuen La Guirlande, Schola Cantorum Basiliensis-en egon zen bitartean. XVIII. eta XIX. mendeetako musikaren interpretazio historizistan espezializatutako gaur egungo ensemblerik moldaerrazenetako bat da. BBVA Fundazioaren Leonardo 2022 Beka bat, CREAR 2022 sarietako lehen sari bat, Aragoiko Sortzaile Gazteentzako FUNDACION 2021 eta CREAR 2018 sarietako bi bigarren sari, Gazte Talde Onenaren GEMA 2018 Saria eta nazioarteko hainbat lehiaketa (XVIII Biagio-Marini Wettbewerb eta Gijóngo Antzinako Musikaren V. Nazioarteko Lehiaketa, besteak beste) irabazi dituzte. La Guirlanderen errepertorioa XVIII. eta XIX. mendeko musika hartan oinarritzen da, non flautak funtsezko eginkizuna betetzen duen: flautarako sonatatik –klabe edo pianoforte obbligatoarekin, bai eta baxu jarraituarekin ere– eta kontzertu solistaraino, mota guztietako ganbera-musikak ere bitartean dituelarik. Gainera, instrumentu originalak edo horien erreplikak erabiltzeak eta hainbat tratatu eta iturriren bidez interpretazio-jardunaren azterketa historiko zorrotza egiteak markatzen dute La Guirlanderen helburu nagusia: errepertorioa konpositore bakoitzaren jatorrizko ideiatik ahalik eta hurbilen interpretatzea. La Guirlandek ospe handiko musikariak ditu interpretazio historizistaren arloan. Antzinako musikaren arloko munduko eskola garrantzitsuenetako batzuetan heziak (Schola Cantorum Basiliensis, Parisko Conservatoire National Supérieur, Koninklijk Conservatorium den Haag), guztiek Europa eta nazioarte mailako ensemble eta orkestra ospetsuekin kolaboratzen dute. Sortu zenetik, La Guirlandek jaialdi garrantzitsuetan parte hartu du, hala nola Freunde Alter Musik Basel, Santanderko Nazioarteko Jaialdia, Donostiako Musika Hamabostaldia, Ubeda eta Baezako Antzinako Musika Jaialdia, Sevillako Antzinako Musika Jaialdia, Madrilgo Erkidegoko Arte Sakratuaren Nazioarteko Jaialdia eta Arabako Antzinako Musikaren Astea. La Guirlandek Apolo Jainkoaren ikur nagusietako batetik hartzen du bere izena, arteetan, jakindurian eta jolasetan aintza- eta aintzatespen-zeinua dena. Oraingo honetan, "Bach & sons: sonatas para flauta y clave obbligato en el salón de los Bach" programa aurkeztuko digute, Luis Martinez Pueyoren eta Alfonso Sebastianen eskutik. Luis Martínez PueyoAragoiko Goi Mailako Musika Kontserbatorioan zeharkako flauta ikasketak egin ondoren, Luis Martínezek zeharkako flauta historikoaren ikasketak hasi zituen Escola Superior de Música de Catalunyan (ESMUC), Marc Hantaideren babespean, eta Schola Cantorum Basiliensis-en ikasten jarraitu zuen. Aldi berean, Parisen Amélie Michelen (Orchestre des Champs Elysées) flauta klasikoko eta erromantikoko klaseak jaso zituen. Bere ezagutzak zabaldu ditu, bai zeharkako flauta historikoan, bai ganbera-musikan, eta antzinako musikako pertsona ospetsuen eskolak jaso ditu: Barthold Kuijken, Wilbert Hazelzet, Kate Clark, Rachel Brown, Lisa Beznosiuk, Ashley Salomon, Valérie Balssa, Agostino Cirillo, Hopkinson Smith, Jesper Christensen, Olivier Baumont, Kristian Bezuidenhout, Manque Kraemer, François Fernandez, Amandine Beyer, Leila Schayegh eta Emmanuel Balssa, besteak beste. Luis Martínez La Guirlande taldeko kide fundatzailea eta zuzendari artistikoa izan da, XVIII. eta XIX. mendeetako musika interpretatzen duen eta flautak paper garrantzitsua duen taldea. Hainbat orkestra eta talderekin ere kolaboratu du (Orchestra of the Age of Enlightenment, Concert des Nations, Les Musiciens du Prince Monaco, Collegium 1704, Bach Akademie Luzern, Forma Antiqva, Els Mvsicos de sv Altesa, The Bach Collektiv, Ensemble Cristofori, Ensemble Els Elements, Cardinal Complex, Chiave d 'Arc, Orquestra Barroca Catalana, Ensemble Phaedrus, Svapinga Constort, edo Orchester Le Phénix, besteak beste), zeinekin Espainia, Frantzia, Alemania, Suitza, Austria, Holanda, Polonia, Eskozia eta Estoniako areto garrantzitsuetan jotzeko aukera izan baitu. Diskoak grabatu ditu Decca, Glossa, Passacaille, Vanitas, Coviello Classics eta Orpheus zigiluetarako. La Guirlande taldearekin XVIII. mendeko espainiar musika berreskuratzeko bi disko grabatu ditu, "Spanish Travelling Virtuosi, Vol. 1 " eta "Cristal bello", zeinetan ondarea berreskuratzeko 10 lan grabatu dituen. Zeharkako flauta irakaslea izan zen 2010etik 2013ra Zaragozako Oinarrizko Musika Kontserbatorioan. 2021az geroztik, zeharkako flauta historikoko irakaslea da Escola Superior de Música de Catalunyan. Alfonso SebastiánZaragozan jaio zen 1974an, eta pianoa (Pilar Armijo) eta klabea (J. L. González Uriol) ikasi zituen hiri horretako Goi Mailako Kontserbatorioan. Pariseko Conservatoire National Supérieur-en jarraitu zuen ikasten, non fortepianoan espezializatu zen (Patrick Cohen) eta orkestra-zuzendaritza ikasi zuen (Claire Levacher). Hobekuntza-ikastaroak ere egin ditu J. -W. Jansen, G. Leonhardt, L. -U. Mortensen, J. Ogg eta P. Badura-Skodarekin, besteak beste. Vigo430 Orkestrako zuzendari gonbidatua eta Los Músicos de Su Alteza taldeko kidea da. Ensemble La Tempestad, Al Ayre Español, Sevillako Orkestra Barrokoa, Salamancako Unibertsitateko Orkestra Barrokoa, Gaztela eta Leongo Orkestra Sinfonikoa. . . bezalako taldeekin ere kolaboratu du. Hainbat grabazio egin ditu: Luigi Boccheriniren bi klabetarako musika eta klaberako eta orkestrarako kontzertu espainiarrak (Silvia Márquez eta La Tempestad taldeekin). Gainera, Los Músicos de Su Altezarekin Nebraren Miserere grabatu du, J. R. Samaniegoren Villancicos, Nebraren Amor aumenta el valor opera eta Carissimi eta Luigi Rossiren erromatar oratorioak Alpha zigilu frantsesarentzat. Itzultzaile gisa, Quantz-en tratatua gaztelaniara itzuli du, eta Carl Philipp Emanuel Bachen tratatuaren itzulpenean (Dairea, 2016) aktiboki lagundu du. Gaur egun, eta 1999. urteaz geroztik, Salamancako Kontserbatorio profesionaleko klabe eta baxu jarraituko irakasle titularra da. Programa – Bach & SonsXVII. eta XVIII. mendeetan oso ohikoa zen familia baten ondorengoek gurasoen urratsak jarraitzea, eta askotan gurasoen lekua hartzen zuten une egokia iristen zenean. Musikaren ikuspegitik, hainbat kide musikan profesionalki aritzen ziren familiak benetako dinastia bihurtu ziren. Familia horietako batek aipamen berezia merezi badu, hori Bachtarrena da, XVI. eta XIX. mendeen artean mota guztietako musikarien kopuru izugarria ekarri zuena. Egia da gaur egun Johann Sebastian –ezagutzen den lehen Bach musikariaren, Johannes Bachen, ondorengo laugarren belaunaldiko kidea– familiako figura garrantzitsuena dela, baina hori ez zen beti horrela izan. Gehienek berehala ahaztu zuten XVIII. mendearen bigarren erdian, eta haien semeak izan ziren eragin erabakigarriena izan zutenak beren garaiko musikan, bakoitzaren musika estilo oso personal eta bereizgarriarekin. Programa honen helburua, beraz, Johann Sebastian eta bere seme batzuen arteko desberdintasun estilistiko eta konpositiboak aztertzea da, batez ere, txirula eta klabe obbligatorako idatzitako musikan zentratuz. Testuinguru horretan, Wilhelm Friedemannek (Johann Sebastianen lehen semea, izaera berezi eta ezegonkor samarrekoa), Johann Christianek (familiako gainerako kideen bizimoduaz oso bestelako bizimodua izan zuen, eta fede katolikoa besarkatu ere egin zuen), Johann Christoph Friedrichek (ziurrenik anaien artean klasizistena ikuspegi estilistikotik) eta Carl Philipp Emanuelek (zalantzarik gabe, Bachen semeen artean ospetsuena gaur egun) idatzitako musika entzun ahal izango dugu. Bukatzeko, atzera egingo dugu aldi baterako, guztien aita den Johann Sebastianekin topo egiteko, zeinak bere arte musikalaren adierazgarria den eta barrokoko ganbera-musikan berdingabea den BWV 1030 Sonata, si menorrean, eskainiko digun.
Iruzkinak
Hasi saioa iruzkin bat argitaratu ahal izateko.